Contour serie:1/3 rouge♥

 
Rouge kan komma i många olika slags former som puder, stain, cream m.m.
Man brukar oftast använda rouge för att inte se aldeles blek ut efter att man har tagit fondation.  
 
Rouge är oftast det man börjar med utav contour, highlight och rouge. Det är till största del för att det är den som är vanligast och för att det är det som är lättast(tror man). Rouge kan vara svårt att få till ifall man inte har fått veta hur man gör det. Det är inte så lätt att få för lite, men bara pyttelite för mycket kan få en att se ut som en clown.
 
Det är också ganska svårt att veta vart man ska applicera rougen ifall man aldrig har gjort det innan, det enda man vet är att det är nårgonstans på kinderna. 
 
Borstar!
För det mesta så kommer det borstar med när man köper en rouge, den är lika bra att slänga. De är helt värdelösa och de är ofta väldigt stäva i håren eller blandrar inte färgen bra. Vad man behöver göra är att invistera i en bättre borste. Ifall man är nyare med smink och inte vill slösa så jättemycket pengar på borstar  så finns där lite billigare borstar köpa på tex H&M.
Man kan få många olika slags rougeborstar. 
Jag tror att de två vanligaste är en helt vanlig halvstor fluffig borste och de som är lite snedskurna.
Borsen som du har ska vara ungefär lite stora som de ''runda'' ringarna som dina kinder formar när du ler.
Personligen så gillar jag stipplebrushes för rouge. Jag har en från elf som jag använde innan och nu har jag en från real techniques som igentligen är en puderborste. 
 
 
Application
Att aplicera rouge är självklart väldigt lätt när man kan det men oftast i början så är det lite svårt, man brukar få lite för mycket, eller få det på fel plats. 
Jag brukar använda olika rouger på somaren, våren och på hösten än på vintern. På vintern har jag en väldigt ljusrosa, så när jag tar på en så ser det ut som om att jag har varit ute i snön och lekt, jag brukar också då ta lite på min näsa. Medans på sommaren har jag inte en lika skrikig rosa och jag har mer shimmer i den. 
 
Steg 1
Börja med att ta rouge på din borste och banka av lite av färgen så att du inte får för mycket på dina kinder. Du kan alltid bygga upp färgen men det blir bara komplicerat ifall du ska ta bort en massa färg.
 
Steg 2
Le, och borsta försiktigt på rougen på det runda som dina kinder formar när du ler och ta sedan lite mer upp på dina kindben. 
 
Du kan också suga in dina kinder och då ser du vart dina kindben är lättare och borsta rougen på dina kindben. 
 
ifall du vill ha en mer dramatisk look så kan du suga in dina kinder och ta en rouge som är nära din hudton och ta den i ''hålorna'' av dina kinder som du får när du suger in.
 
 
Jag använder:
Jag använder denna highlightern/rougen som rouge oftast. Jag tycker att den är jättebra och den gör två i ett. Annars så tycker jag det är lättast att ta den färgen jag ska ha på mina läppar på kinderna. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0