Mysiga saker med vintern! pt 2

Hej hej!
Här är 5 till mysiga saker om julen!
 
1. Julen- Alla gillar julen ellerhur? Julen är nod de flestas favorit sak med vintern. Att få vara med sin familj och äta god mat. Sen så får man ju en massa pressenter också!
 
2. Apelsiner - Vid denna tiden brukar man få dom godaste clementinerna och apelsinerna. Själv älskar jag båda två och jag brukar alltid äta jätte många på vinern. Ibland kan jag äta typ sju eller åtta apelsiner på en dag, men det är ju så gott!
 
 
3. Katter - Nu när det är kallt ute så vill inte katterna vara ute och då är dom inne mycket och myser. Det är så himla mysigt att ha en katt i sängen när man vaknar på morgonen eller går och lägger sig. Men därimot så brukar dom bajsa inne då också och då luktar det inte så gott i huset. 
 
 
4. Lov - Nu på vintern så kommer ju jullovet. Då har man ju tre veckor ledigt från skolan. Detta är ju inte då något kul för dom som gillar skolan men alla behöver en liten paus från all stress ibland. 
 
5. Nyår - Nyår är en fantastisk dag/kväll. Det nya året börjar, man ska säga sina nyårslöften och sånt. Sen så får man ju smälla raketer och smällare som är riktigt kul! Sen för dom som tycker att raketer är slöseri på pengar och resurser och dom som är rädda för raketer är det inte en lika bra dag. Och det bästa är nog att den 1 januari så kan man dra skämtet '' Jag kommer ihåg 2014, det känns som om att det va igår''.
 
 
Se pt 1 - http://elinmajgaard.blogg.se/2014/december/mysiga-saker-med-vintern-pt-1.html



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0