Mysiga saker med vintern! Pt 1

 
 
 
Hej hej!
Så, jag är en utav de personerna som inte gillar julen. Det är kallt och jobbigt och man måste ha på varma kläder och det är bara obehagligt! Så eftersom jag inte är vinterns sörsta fan, och jag försöker bli mer positiv så har jag kommit på några bra och mysiga saker med vintern.
 Jag kom på så många saker så jag gör en pt 1 och en pt 2.
 
1. Snön - När snön kommer,som inte kommit än(iallafall inte där jag bor) så blir det riktigt fint utomhus. Jag älskar att bara titta ut på snön som bara är helt fin och ser jätte gosig ut, eller när där bara är några få fotavtryck av en katt som har sprungit över snön. Det är så himla fint och för alla som gillar att fotta så är detta en väldigt fin årstid till det. 
 
 
2. Snöbollskrig - Jag vet att inte alla gillar snöbollskrig pga mulningar och sånt men jag tycker att det är jättekul. Visst man blir ju kall och sånt men att springa, ha kul och kasta snöbollar är enutav de roligaste aktivitetarna på vintern enligt mig, och det är ju ett fantasktiskt bra träningspass ifall man inte årkar att sticka till gymmet.
 
3. Te/Varm choklad - Att komma in efter en runda i skogen eller ett fantastist lyckat (eller olyckat) snöbollskrig och ta en varm kopp med antigen te eller varm chocklad är så himla mysigt. Och sen sitta vid datorn, tvn eller sitta och snacka med sina polare efter att man har bytat dom böta strumorna man hade på sig till ett par torra och rena strumpor.
 
 
4. Datorn/ TV- Vintern är ju också en fantastisk bra anledning att vara inomhus mer och sitta vid datorn eller spela tv spel ifall det är något man gillar. Annars så kan man sitta och läsa eller göra en massa andra saker som man gillar att göra och då kan ingen klaga på att du är för mycket inne för att alla är inne mycket på vintern.
 
5. Mysbelysning - Något som också är riktigt mysigt är all den mysbelysningen som finns på vintern. När man sätter upp stjärnor i fönsterna och man har ute belysning i sina träd och sånt. Vi brukar också ha mer tända ljus på vintern och när det blir riktigt kallt så får man ju tända en brasa!
 
 
6. Julbak! - Jag älskar att julbaka, dett är också väldigt gott att äta det sen efteråt. Detta är ett fantastiskt tillfälle att spendera lite kvalitetstid med sin familj och vänner. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0