Contour serie:3/3 Bronzer♥

Bronzer är min absoluta favorit, men det är svårt att få det rätt. Ifall man är väldigt mörkhyad så bodre man inte göra så mycket bronzer utan man borde fokusera mer på highlighten.
Bornzer har man oftast för två anledningar, nummer ett är för att höja kindbenen, förminska pannan, få rakare käkben och smalare näsra, och anledning nummer två är för att varma upp ansiktet efter att man har tagit fondation, det är ett bra tricks ifall man råkar få en för ljus fandation. 
 
Vad kan man ha som bronzer?
Man kan ha många olika saker som bronzer. Ifall man vill så kan man använda en riktig bronzer eller ett solpuder som man kan köpa från tex isadora. Men ifall man inte har det så kan man också använda sig av en lite mörkare fondation, en mörk, helst matt ögonskugga, en mörk concealer eller ett mörkt ansiktspuder. 
 
Gör din egna bronzer:
http://elinmajgaard.blogg.se/2014/november/diy-bronzer.html
 
Jag gillar att använda mig av en concealer från so susan som jag fick i denna månadens glossybox. 

Borstar:
Till contour brukar ma oftast använda snedskurna borstar som är ganska fluffiga. Ifall man inte har någon som borste så kan man fakriskt trycka ihop sin fluffiga puderborste på sidorna så att den blir avlång och använda den på det sättet. Ifall man använder kräm bronzer så kan man ju blanda ut det med fingrarna eller med en fondationborste.
 
 
 
 
 
Vart ska man applicera bronzer?
Man brukar oftast lägga bronzer under kindbenen för att få dom att se högre ut och för att de ska bli mer skulperade. Man brukar också ta det på sidorna av näsan, vid sina tinningar och på andra ställen som man vill ska se mer formade ut. Jag gillar och ta det på sidorna av min haka och i mitten för att jag har en liten rumphaka och det syns  mer ifall jag lägger lite bronzer där. 
Man kan också ta bronzer i sin globlinje för att få den att se tydligare ut.
 
 
 
 
 
Man brukar säga att contour är så lätt som 123. 
Det viktigaste inom bronzern är att man ska blanda ut det ordentligt. Man ska blanda ut det så att det bara är lite börkare och det ska inte synas från sidan . 
 
 
Såhär kan det se ut ifall man använder någon slags concealer som bronzer:
 
vad man ska göra efer detta är att blanda ut det. det är viktigt att verkligen blanda ut det ordentligt annars så ser det konstigt ut.
Fel:
Här ser man massa linjer och det är inte bra utblandat.
 
Rätt:
Där är lite mörkare och ansiktet är mer uppvarmt, även ifall den inte har klara linjer betyder inte det att man inte ser någon skillnad när det är bättre urblandat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0